Introduction - Université de La Réunion
Special Issue ALSIC - Apprentissage des Langues et Systèmes d'Information et de Communication Year : 2024

Introduction

Regards émergents sur les espaces numériques en didactique de l'anglais

Abstract

This thematic issue of Alsic is the result of a collaboration with the French Association for research in English Learning and Teaching (Association pour la recherche en didactique et acquisition de l'anglais, ARDAA). It focuses on contemporary research into virtual and digital spaces, and on changing perspectives in relation with the teaching and learning of English in France.
Ce numéro thématique Alsic est le fruit d’une collaboration avec l’Association pour la Recherche en Didactique et Acquisition de l’Anglais (ARDAA). Il porte sur des recherches contemporaines sur des espaces virtuels et numériques, et sur l’évolution des perspectives en lien avec l’enseignement et l’apprentissage de l’anglais en France.

Dates and versions

hal-04776104 , version 1 (11-11-2024)

Identifiers

Cite

Carmenne Kalyaniwala, Elke Nissen, Guilène Révauger. Introduction. ALSIC - Apprentissage des Langues et Systèmes d'Information et de Communication, 27 (1), 2024, ⟨10.4000/12m34⟩. ⟨hal-04776104⟩
0 View
0 Download

Altmetric

Share

More