Le choix d'une orientation en crise
Abstract
The finding established concerning school drop-outs reported most often poorly defined orientation, orientation or nonexistent more often negotiate or accept, by the student. This state of « crisis » encourages school students to learn bad erosion. This phenomenon of absenteeism affects approximately 15% of young people in vocational high schools in Reunion island. While the physical appearance plays a central role in selfesteem, social and academic skills are the referents first in identity-building of students. The sense of identity would be based on individual commitments in significant areas, possible commitments after a period of exploration, itself a synonym of « crisis » period.
Le constat établi concernant le décrochage scolaire fait état le plus souvent d'une orientation mal définie, d'une orientation le plus souvent négociée ou acceptée, voire inexistante par l'élève. Cet état de « crise » favorise l'érosion scolaire des élèves en mal d'apprendre. Ce phénomène de l'absentéisme touche environ 15% des jeunes dans les lycées professionnels de La Réunion. Alors que l'apparence physique joue un rôle central dans l'estime de soi, les compétences sociales et scolaires sont les référents premiers dans la construction identitaire des élèves. Le sentiment d'identité serait basé sur des engagements individuels dans des domaines significatifs, engagements possibles après une période d'exploration, elle-même synonyme de période de « crise ».
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