Journal Articles Synergies France Year : 2011

Théâtre et professionnalisation des enseignants-débutants

Abstract

This paper presents a short drama experience as part of their teacher training course for primary school teachers in the first year of their careers. It aims at showing that this type of approach can develop both teaching skills and professional practice. Such training periods can be regarded as “another stage” than that of the classroom. Indeed, they enable young teachers to identify and improve some aspects of their professional practice which are often overlooked during their training.
L’article rend compte d’une brève expérience de formation au jeu théâtral pour des professeurs d’école titulaires première année. Il vise à mettre en évidence que ce type de formation permet de travailler à la fois des enjeux didactiques et professionnels. Envisagés comme “une autre scène” que celle de leur classe, de tels stages permettent en effet aux enseignants débutants d’identifier et de travailler des aspects de leur construction professionnelle souvent peu abordés en formation.
No file

Dates and versions

hal-02480699 , version 1 (17-02-2020)

Identifiers

  • HAL Id : hal-02480699 , version 1

Cite

Sylvie Fontaine. Théâtre et professionnalisation des enseignants-débutants. Synergies France, 2011, Théâtre et langue(s) : interactions, créations, perspectives, 8, pp.73-82. ⟨hal-02480699⟩
49 View
0 Download

Share

More