Le blues et sa musique
Abstract
The development of NT at school represents a paradoxical injunction in the training of teachers : the original didactic tradition of computing has become obsolete and the learning of manipulatory know-how concerns the adaptation to a digital environment whose benefits are not independent of the pedagogy implemented. There is little room left for innovation between the advocation of new practices and the forthcoming termination of any specific training. In the future, skills required from teachers must show a capacity for learning which will have to be assessed by university degrees end will be considered as a prerequisite for any job application.
Le blues, comme forme musicale originale qui prend naissance aux États-Unis durant la seconde moitié du XIXe siècle, est l'objet de multiples discussions. Trouve-t-il son origine dans le métayage qui remplace l'esclavage dans le Sud profond ? Est-il une réaction au racisme, une affirmation du particularisme noir ? Si la discussion socio-historique reste ouverte, musicalement il est certain qu'il constitue une des sources essentielles du jazz. Pris entre violence et fatalisme, entre désespoir et ironie, entre pudeur et trivialité, il invite l'auditeur à partager une expérience singulière dont il brode les circonstances sur ses douze mesures basiques. Le temps ne fera qu'en enrichir les harmoniques et en multiplier les inventions.
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