Skip to Main content Skip to Navigation
Journal articles

Pratique d'une pédagogie de l'étonnement en mathématiques en classe de seconde

Abstract : This article reports on an experiment in teaching mathematics at a French high school in Reunion Island where students were required to try and solve problems based on paradoxes.
Document type :
Journal articles
Complete list of metadatas

Cited literature [11 references]  Display  Hide  Download

https://hal.univ-reunion.fr/hal-02388557
Contributor : Réunion Univ <>
Submitted on : Monday, December 2, 2019 - 7:55:46 AM
Last modification on : Tuesday, December 3, 2019 - 1:36:24 AM
Long-term archiving on: : Tuesday, March 3, 2020 - 9:25:42 PM

File

Expressions35-Mathieu.pdf
Publisher files allowed on an open archive

Identifiers

  • HAL Id : hal-02388557, version 1

Collections

Citation

Anne Mathieu. Pratique d'une pédagogie de l'étonnement en mathématiques en classe de seconde. Expressions, Institut universitaire de formation des maîtres (IUFM) Réunion, 2010, Épistémologie et didactique de l'informatique et des mathématique, pp.93-117. ⟨hal-02388557⟩

Share

Metrics

Record views

41

Files downloads

38