The Social and Professional Support: The Complexity of a Professionnal Situation Between the Complementary and / or Telescoping of the Views of Stakeholders
Le journal interculturel : une autre façon de traduire les préceptes de l’interculturel
Abstract
In this article, the author presents a succinct method of interest for intercultural journals in a scholarly context for diverse and complex cultural groups. Having posed the question that underpins the article and states the limits of assimilation and multiculturalism, it proposes a journal definition of intercultural with a central reflection on the term intercultural and uncovers the pedagogy and virtues of this technique. In conclusion, the author makes the point of view of diaristes concerning the experience of the intercultural journal.
Dans cet article, l’auteur s’attache à présenter de manière succincte l’intérêt de la technique du journal interculturel dans un contexte scolaire marqué par une diversité culturelle croissante et complexe. Après avoir posé les questionnements qui structurent et orientent son article et souligné les limites de l’assimilationisme et du multiculturalisme, il propose une définition du journal interculturel avec une réflexion centrée autour du terme «interculturel» et expose la pédagogie et les vertus de cette technique. En conclusion, l’auteur fait part des points de vue des diaristes concernant l’expérience du journal interculturel.