, Infine, la pratica di coerenza cardiaca e di respirazione sincrona potrebbe essere condivisa tra gli insegnanti appartenenti alla stessa istituzione scolastica ed essere implementata al fine di favorire la cooperazione tra colleghi, 2014.
, Riferimenti bibliografici
The heart in holistic education, Education for Meaning and Social Justice, vol.16, issue.3, pp.13-21, 2003. ,
, , 1977.
An inner quality approach to reducing stress and improving physical and emotional wellbeing at work, Stress Medicine, vol.13, issue.3, pp.193-201, 1997. ,
The Effects of a Stress Management Intervention in Elementary School Children, Journal of Developmental and Behavioral Pediatrics: JDBP, vol.35, issue.1, pp.62-67, 2014. ,
Index for inclusion, Centre for Studies on Inclusive Education, 2002. ,
Reducing Test Anxiety and Improving Test Performance in America's Schools: Results from the TestEdge National Demonstration Study, 2007. ,
L'inclusion scolaire ses fondements, ses acteurs et ses pratiques, 2016. ,
A global measure of perceived stress, Journal of Health and Social Behavior, vol.24, pp.385-396, 1983. ,
Oxytocin and social affiliation in humans, Hormones and Behavior, vol.61, issue.3, pp.380-391, 2012. ,
La qualité de vie à l'école, 2017. ,
Inhibitory effects in the cuneate nucleus produced by vago-aortic afferent fibers, Brain Research, vol.75, pp.241-246, 1974. ,
Méditation et présence attentive : étude comparée de pratiques de consciences en Asie et en France. Staps, pp.167-187, 2017. ,
, Pratiques somatiques et écologie corporelle. Sociétés, vol.125, pp.103-115, 2014.
Buffering children from marital conflict and dissolution, Journal of Clinical Child Psychology, vol.26, pp.157-171, 1997. ,
Risques psychosociaux: outils d'évaluation. Références en santé au travail, vol.143, pp.110-104, 2015. ,
The impact of a new emotional self-management program on stress, emotion, heart rate variability, DHEA and cortisol. integrative Physilogical and Behavioral Science, vol.33, issue.2, pp.151-170, 1998. ,
Science of the heart: exploring the role of the heart in human performance, 2001. ,
The role of oxytocin in social bonding, stress regulation and mental health: An update on the moderating effects of context and interindividual differences, Psychoneuroendocrinology, vol.38, issue.9, pp.1883-1894, 2013. ,
Les sept savoirs nécessaires, vol.28, pp.59-69, 2006. ,
Cohérence cardiaque 365, 2012. ,
Formation à la cohérence cardiaque. Recueil inédit, 2017. ,
La légitimité de la diversité en éducation : réflexion sur l'inclusion. Valorisation de la diversité en éducation: défis contemporains et pistes d'action. Éducation et francophonie, ACELF, vol.39, issue.2, pp.6-22, 2011. ,
Le pari de la transdisciplinarité. Vers l'intégration des savoirs, L'harmattan, 2000. ,
Un défi ambitieux et stimulant. 3ème édition, Presses de l'université du Québec, 2015. ,
, Guérir. Paris: R. Laffont, 2003.
Cerveau et Psycho, n° 103, pp.33-35, 2018. ,
Conceptualising quality of school life from pupils'perspectives: a four dimensional model, International Journal of Inclusive Education, vol.13, issue.8, pp.829-844, 2009. ,
Le travail collectif, outil d'une école inclusive? Recherche en éducation, vol.21, pp.1-9, 2014. ,
Corporate Training in Heart Rate Variability: 6 weeks and 6 months follow up studies, 2002. ,
, Ministère du Travail, de l'Emploi, 2013.
, Organisation de Coopération et de Développement Économique, 2009.
, Organisation de Coopération et de Développement Économique, 2009.
, Journal du droit des jeunes, vol.304, issue.4, pp.19-22, 2011.
Site du Cardie (Centre Académique, Recherche Développement Innovation et Expérimentation). Repéré à ,
, Fédération française de cardiologie
Students' Well-being infographics from PISA, 2015. ,