J. Cenoz, B. Hufeisen, and U. Jessner, Cross-linguistic Influence in Third Language Acquisition. Psycholinguistic Perspectives, Multilingual Matters Ltd, 2001.

G. De-angelis and . Selinker-l, « Interlanguage Transfer and Competing Linguistic Systems in the Mutilingual Mind, Cenoz et, pp.42-58

D. , Activation or Inhibition ? The Interaction of L1, L2 and L3 on the Language Mode Continuum, pp.69-89

J. Fijalkow, E. Fijakow, and O. Garcia, « Reimagining Bilingualism in Education for the 21 st century », Keynote presentation ay NALDIC conference, pp.4-10, 2009.

P. Herdina and J. U. Et, « A Dynamic Model of Multilingualism. Perspectives of Change in Psycholinguistics », Multilingual Matters Ltd, 2002.

A. Herwig, Lexical Organisation : Evidence from Lexical Processing in L1-L2-L3-L4 Translation, Cenoz et, pp.115-152

C. Lankshear and M. Knobel, New Literacies. Everyday Practices and Social Learning, 2011.

N. Rughoonundun-chellapermal and . Enfant, Les representations de l'école et de l'écrit d'enfants apprenant à lire en langues étrangères. Des études de cas conduites auprès d'enfants de trois à huit ans scolarisés en maternelle