. Bogaards-p, Le vocabulaire dans l'apprentissage des langues étrangères, 1994.

A. M. De-groot, Bilingual lexical representations: a closer look at conceptual representations, Orthography, morphology & meaning, pp.389-412, 1992.

. Denhiere-g and . Baudet-s, Lecture, compréhension de textes et science cognitive, 1992.

G. Denhiere, G. Marouby-terriou, and . Tapiero-i, Le savoir lire et le non savoir lire : Diagnostic, simulation et remédiation, pp.199-243, 1994.

. Dufour-r and . Kroll-j;, Matching words to concepts in two languages: A test of concept mediation mode! of bilingual representation, Memory and cognition, vol.23, issue.2, pp.166-180, 1995.

. Grabe-w, Current developments in second language reading research, Teso/ Quarte/y, pp.375-406, 1991.

J. Grainger and . Dijkstra, On the representation and use of language information in bilinguals, Cognitive processes in bilinguals, pp.207-211, 1992.

C. W. Keatley, History of bilingualism research in cognitive psychologu, Cognitive processes in bilinguals, pp.15-50, 1992.

. Kintsch-w, The role of knowledge in discourse comprehension : A construction-integration mode!, Psychological Review, vol.95, pp.163-82, 1988.

J. Kroll and . Stewart-e, Category interference in translation and picture naming: Evidence for assymetric connections between bilingual memory representations, Journal of memory and language, vol.33, pp.149-174, 1994.

L. A. Vaur-j-m, Traitement du texte et transfert interlinguistique : approche psycho-cognitive de la compréhension et de la mémorisation de textes en langue maternelle et en langue étrangère, 1994.

L. , Le traitement cognitif du texte en langue étrangère: organisation des connaissances et récupération des informations en mémoire, « la mémoire », Les langues modernes, numéro spécial, vol.2, pp.25-34, 1995.

L. , a) Lire en langue étrangère: aspects cognitifs, Triangle, vol.14, pp.55-77, 1996.

L. , b) Reconnaissance en tra duction et représentation des mots en mémoire chez l'enfant bilingue. Communication affichée interactive. XXVl e Congrès international de psychologie. 16-21 Août, 1996.