Le marketing social : définition, contours et exemples de mobilisation des professionnels de santé - EHESP-IDM
Article Dans Une Revue Kinésithérapie, la Revue Année : 2022

[Social marketing: Definition, contours and examples of mobilization of health professionals]

Le marketing social : définition, contours et exemples de mobilisation des professionnels de santé

Résumé

In Anglo-Saxon countries, it is common to implement prevention programs that rely on social marketing techniques and steps to develop more effective actions to change the attitudes and behaviours of target populations. The objective of this article is to clarify the contours and approach of this discipline and to illustrate, based on the expertise of Santé publique France, the role of social marketing in involving health professionals in prevention
Fichier principal
Vignette du fichier
S1779012322000584.pdf (453.33 Ko) Télécharger le fichier
Origine Fichiers produits par l'(les) auteur(s)

Dates et versions

hal-03703095 , version 1 (22-07-2024)

Licence

Identifiants

Citer

Karine Gallopel-Morvan, Romain Guignard, Justine Avenel, Guillemette Quatremère, Jennifer Davies, et al.. Le marketing social : définition, contours et exemples de mobilisation des professionnels de santé. Kinésithérapie, la Revue, 2022, 22 (245), pp.13-22. ⟨10.1016/j.kine.2022.02.013⟩. ⟨hal-03703095⟩
295 Consultations
24 Téléchargements

Altmetric

Partager

More