Complémentarité et substitution des médias : le cas du courrier électronique et du téléphone - Université de La Réunion Accéder directement au contenu
Article Dans Une Revue Systèmes d'Information et Management Année : 2004

Complémentarité et substitution des médias : le cas du courrier électronique et du téléphone

Résumé

This research aims to identify complementary use of e-mail and telephone in organisational context. The first part describes these concepts using information systems theories. The second part describes the study of 61 people of a firm. The number of telephone and email messages measures the level of use. Organisational variables (seniority and power) and alternative media level of use are combined to describe regression models. Results reveal partial substitution phenomenon according to the level of use. Methodological, managerial and research implications conclude this work.
Fichier non déposé

Dates et versions

hal-01704007 , version 1 (08-02-2018)

Identifiants

Citer

Alain Cucchi. Complémentarité et substitution des médias : le cas du courrier électronique et du téléphone. Systèmes d'Information et Management, 2004, 9 (3), pp.3--28. ⟨10.9876/sim.v9i3.158⟩. ⟨hal-01704007⟩
80 Consultations
0 Téléchargements

Altmetric

Partager

Gmail Facebook X LinkedIn More