The Role of Charismatic Rhetoric in Crowdfunding: An Examination with Computer-Aided Text Analysis In Social Entrepreneurship and Research Methods, pp.19-48, 2014. ,
Crowdfunding in a prosocial microlending environment: Examining the role of intrinsic versus extrinsic cues, Entrepreneurship Theory and Practice, vol.39, issue.1, pp.53-73, 2015. ,
Bande dessinée et finance solidaire, destins croisés. Hermès, La Revue Individual crowdfunding practices, Venture Capital, vol.15, issue.24, pp.163-168, 2009. ,
Crowdfunding: Tapping the right crowd, Journal of Business Venturing, vol.29, issue.5, pp.585-609, 2014. ,
Le financement par crowdfunding. Quelles spécificités pour l'évaluation des entreprises ? Revue française de gestion, pp.149-161, 2014. ,
La perception des entreprises françaises en matière de diffusion d'informations non financières : une enquête par questionnaire, Comptabilité Contrôle Audit, vol.12, issue.2, pp.117-142, 2006. ,
Internet et la relations entre l'expert-comptable et le dirigeant d'entreprise, pp.42-48, 2007. ,
Does the Possibility to Make Equity Investments in Crowdfunding Projects Crowd Out Reward?Based Investments ? Entrepreneurship Theory and Practice, pp.145-172, 2015. ,
Social exchange theory: An interdisciplinary review La gestion du risque par les opérateurs de « crowdfunding » d'entreprise, Recherches en Sciences de Gestion, pp.874-900, 2005. ,
Exploring entrepreneurial legitimacy in reward-based crowdfunding, Venture Capital, vol.16, issue.3, pp.247-269, 2014. ,
La fidélité dans l'intérim est-elle possible ? Une approche par les théories de l'échange social et du contrat psychologique, Revue Sciences de Gestion, pp.89-106, 2010. ,
Un(der)paid Innovators:The commercial Utilization of Consumer Work through Crowdsourcing, Science, Technology and Innovation Studies, vol.1, pp.5-26, 2008. ,
Crowdfunding, Public Finance Quaterly, vol, vol.59, pp.355-366, 2014. ,
An empirical analysis of crowdfunding, Retrieved, vol.11, issue.20, 2010. ,
Impliquer les managers à atteindre leurs objectifs : participation, feedback et confiance, revue CCA, LEMOINE JF (2015) Du E marketing au marketing digital, pp.43-71, 2014. ,
Forme et raison de l'échange dans les sociétés archaïques, pp.p. XVI-XVII, 1950. ,
The value of crowdsourcing : Can Users Really compete with professionals in generating new product Ideas, Journal of Product Innovation Management, vol.29, issue.2, pp.245-256, 2012. ,
Méthodes et recherches en management, 2007. ,
Valuation of crowdfunding : benefits and drawbacks, Economics and Management, vol.18, pp.39-48, 2013. ,