Didactique du français en milieu créolophone : Quels principes ? Quelles implications au niveau de l'enseignement apprentissage du vocabulaire à la Réunion ?

Thierry Gaillat 1, *
* Corresponding author
1 ICARE - Institut Coopératif Austral de Recherche en Éducation
LCF - Langues, textes et communications dans les espaces créolophones et francophones
Abstract : Reunion sociolinguistic situation develops unique linguistic practices resulting in particular from contact French and Creole, and requires a didactic approach is suitable, such as EFMC (Teaching in Middle French Creole-speaking). After defining the different principles by which the EFMC develops, this article attempts to highlight how this approach takes shape in terms of teaching activities/ learning on the acquisition of vocabulary, involving both various linguistic and cultural varieties in the presence (Framework of Reference for Pluralistic Approaches-CARAP)
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Contributor : Nicolas Alarcon <>
Submitted on : Monday, June 24, 2019 - 1:07:26 PM
Last modification on : Wednesday, June 26, 2019 - 1:38:32 AM

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Thierry Gaillat. Didactique du français en milieu créolophone : Quels principes ? Quelles implications au niveau de l'enseignement apprentissage du vocabulaire à la Réunion ?. Travaux & documents, Université de La Réunion, Faculté des lettres et des sciences humaines, 2014, Mutations en contexte dans la didactique des langues : Le cas de l’approche plurilingue et pluriculturelle et la perspective actionnelle, pp.97-115. ⟨hal-00907993⟩

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